Nu behöver vi hjälp av er med åsikter/tips/förslag angående hemsidan
när det gäller sista bitarna!
Titta runt på hemsidan & känn efter om ni tycker det ska tillföras något, eller ta bort något? Ni behöver inte komma med färdiga förslag.
Men ta fram papper, penna & spalta upp om ni kommer på något.
Så kan vi hjälpas åt att utveckla vidare.
Det är viktigt att ALLA kikar igenom HEMSIDAN
hemma INNAN vi ses den 4 april.
Vi har ju annat än hemsidan att prata om också :)
När detta är klart så har vi en riktigt bra, fin, informativ
hemsida där man både som besökare, medlem & blivande medlem kan hitta
så gott som allt man behöver veta.
En sida som är lättjobbad & lätt att ändra vid behov.
Då kan vi sen länka allt vi gör till hemsidan.
Känns också bra om vi ska söka sponsorer & annonsörer att de kan kika in & läsa där.
Skulle ni även kunna se över dessa frågor nedan tills vi ses?
Skriv ner förslag & ta med.
_____________________________________________________
¤ Har ni bilder från era verksamheter som vi kan använda på hemsidan?
Går oftast väldigt bra med mobilbilder.
Skicka i så fall de på mail till erkerslantgard@telia.com
_____________________________________________________
¤ HITTA NYA MEDLEMMAR, NÅGON SOM HAR FÖRSLAG?
Mora Musteri. Fler?
_____________________________________________________
¤ Samarbetspartners.
Ska vi ha med de på hemsidan?
Vi skulle kunna ha med de längst ner på hemsidan & lägga länkar på de.
Dalarnas skördefest, södra Dalarnas skördefest, Dalasmak,
Taste of Dalarna, Visit Dalarna, Vuxenskolan mm.....
_____________________________________________________
¤ Vill Yvonne & Susanne ha sina telefonnummer med på hemsidan eller ska vi
bara skriva kontakt via mail?
_____________________________________________________
¤ Ska vi ha en flik för annonsörer?
Där det står hur det fungerar att annonsera.
Tryck program, digitalt? Pris att annonsera mm?
_____________________________________________________
¤ Finns en original logga hos någon?
Den som används nu är en quickfix på Photoshop av Emma. Inte original!
_____________________________________________________
¤ Är vi nöjda med verksamhetsplanen & är den uppdaterad så vi kan lägga ut den?
_____________________________________________________
¤ Är verksamhetsberättelsen uppdaterad?
_____________________________________________________
¤ Någon som vet om Ickholmen gård har någon hemsida/fb att länka till?
Köttboden finns, men just Ickholmen gård....
_____________________________________________________
¤ Skulle vi kunna göra en karta över Siljansområdet med alla aktörer utmarkerade & ha på hemsidan. Någon som vet nån som är duktig på att fixa sånt?
_____________________________________________________
¤ Har ni fler ideer på vad vi skulle kunna skriva under "att bli medlem" fliken?
Där vi skriver vad man som medlem "får" när man blir medlem.
Bra med många inbjudande punkter så klart!
_____________________________________________________
¤ Ska vi bestämma vilka som har möjlighet att agera "gästgård"
under Skördefesthelgen eller ska det vara "öppet"?
Någon gård i varje kommun?
Till de aktörer som inte har möjlighet att ta emot besökare vid sin produktion.
Så vi i styrelsen vet om någon frågar....
_____________________________________________________
¤ Har vi bestämt att vi ska trycka program eller ska det vara "bara" digitalt?
Tänker på antal tecken man ska få skriva på sin info om
Skördefesthelgen på anmälningsformuläret,
150 tecken/300 tecken?
______________________________________________________________________
INFÖR NÄSTA ÅR ATT FUNDERA PÅ LITE SNABBT FÖR
ATT FÖRENKLA ANMÄLNINGEN.
Skulle vi kunna skicka ut endast den snygga bilden som Nico & Nina gjort på mail till de vi ska bjuda in? Sen lägger vi dit en länk i mailet som de inbjudna trycker på.
De kommer då till hemsidan där de fyller i formuläret med alla uppgifter som vi behöver & skickas sen till vår mail. (Får förklara mer när vi ses) Detta för att slippa krångliga anmälningar. KIKA IN PÅ DEN SIDAN HÄR. (Fortfarande fix kvar att göra, men på ett ungefär.)
TVÅ OLIKA MEDLEMSANSÖKNINGAR.
1. Den som syns här på sidan under "bli medlem" kanske ska vara en
enklare ansökan där man endast ansöker om att få bli medlem för de som
hittar oss under året & ev vill vara med.
2. Den andra är ansökan är kopplad till länken där vi via mail kommer skicka ut inbjudan till de vi "vet" som vill vara med. Det är denna som är aktuell nu eftersom vi behöver få in alla svar inom kort. I denna ansökan skriver vi mer utförligt vad den sökande medlemmen ska skriva. Vad de vill ha för text i programbladet mm.
Gå in här & kika: INBJUDAN TILL MAT RUNT SILJAN 2022
när det gäller sista bitarna!
Titta runt på hemsidan & känn efter om ni tycker det ska tillföras något, eller ta bort något? Ni behöver inte komma med färdiga förslag.
Men ta fram papper, penna & spalta upp om ni kommer på något.
Så kan vi hjälpas åt att utveckla vidare.
Det är viktigt att ALLA kikar igenom HEMSIDAN
hemma INNAN vi ses den 4 april.
Vi har ju annat än hemsidan att prata om också :)
När detta är klart så har vi en riktigt bra, fin, informativ
hemsida där man både som besökare, medlem & blivande medlem kan hitta
så gott som allt man behöver veta.
En sida som är lättjobbad & lätt att ändra vid behov.
Då kan vi sen länka allt vi gör till hemsidan.
Känns också bra om vi ska söka sponsorer & annonsörer att de kan kika in & läsa där.
Skulle ni även kunna se över dessa frågor nedan tills vi ses?
Skriv ner förslag & ta med.
_____________________________________________________
¤ Har ni bilder från era verksamheter som vi kan använda på hemsidan?
Går oftast väldigt bra med mobilbilder.
Skicka i så fall de på mail till erkerslantgard@telia.com
_____________________________________________________
¤ HITTA NYA MEDLEMMAR, NÅGON SOM HAR FÖRSLAG?
Mora Musteri. Fler?
_____________________________________________________
¤ Samarbetspartners.
Ska vi ha med de på hemsidan?
Vi skulle kunna ha med de längst ner på hemsidan & lägga länkar på de.
Dalarnas skördefest, södra Dalarnas skördefest, Dalasmak,
Taste of Dalarna, Visit Dalarna, Vuxenskolan mm.....
_____________________________________________________
¤ Vill Yvonne & Susanne ha sina telefonnummer med på hemsidan eller ska vi
bara skriva kontakt via mail?
_____________________________________________________
¤ Ska vi ha en flik för annonsörer?
Där det står hur det fungerar att annonsera.
Tryck program, digitalt? Pris att annonsera mm?
_____________________________________________________
¤ Finns en original logga hos någon?
Den som används nu är en quickfix på Photoshop av Emma. Inte original!
_____________________________________________________
¤ Är vi nöjda med verksamhetsplanen & är den uppdaterad så vi kan lägga ut den?
_____________________________________________________
¤ Är verksamhetsberättelsen uppdaterad?
_____________________________________________________
¤ Någon som vet om Ickholmen gård har någon hemsida/fb att länka till?
Köttboden finns, men just Ickholmen gård....
_____________________________________________________
¤ Skulle vi kunna göra en karta över Siljansområdet med alla aktörer utmarkerade & ha på hemsidan. Någon som vet nån som är duktig på att fixa sånt?
_____________________________________________________
¤ Har ni fler ideer på vad vi skulle kunna skriva under "att bli medlem" fliken?
Där vi skriver vad man som medlem "får" när man blir medlem.
Bra med många inbjudande punkter så klart!
_____________________________________________________
¤ Ska vi bestämma vilka som har möjlighet att agera "gästgård"
under Skördefesthelgen eller ska det vara "öppet"?
Någon gård i varje kommun?
Till de aktörer som inte har möjlighet att ta emot besökare vid sin produktion.
Så vi i styrelsen vet om någon frågar....
_____________________________________________________
¤ Har vi bestämt att vi ska trycka program eller ska det vara "bara" digitalt?
Tänker på antal tecken man ska få skriva på sin info om
Skördefesthelgen på anmälningsformuläret,
150 tecken/300 tecken?
______________________________________________________________________
INFÖR NÄSTA ÅR ATT FUNDERA PÅ LITE SNABBT FÖR
ATT FÖRENKLA ANMÄLNINGEN.
Skulle vi kunna skicka ut endast den snygga bilden som Nico & Nina gjort på mail till de vi ska bjuda in? Sen lägger vi dit en länk i mailet som de inbjudna trycker på.
De kommer då till hemsidan där de fyller i formuläret med alla uppgifter som vi behöver & skickas sen till vår mail. (Får förklara mer när vi ses) Detta för att slippa krångliga anmälningar. KIKA IN PÅ DEN SIDAN HÄR. (Fortfarande fix kvar att göra, men på ett ungefär.)
TVÅ OLIKA MEDLEMSANSÖKNINGAR.
1. Den som syns här på sidan under "bli medlem" kanske ska vara en
enklare ansökan där man endast ansöker om att få bli medlem för de som
hittar oss under året & ev vill vara med.
2. Den andra är ansökan är kopplad till länken där vi via mail kommer skicka ut inbjudan till de vi "vet" som vill vara med. Det är denna som är aktuell nu eftersom vi behöver få in alla svar inom kort. I denna ansökan skriver vi mer utförligt vad den sökande medlemmen ska skriva. Vad de vill ha för text i programbladet mm.
Gå in här & kika: INBJUDAN TILL MAT RUNT SILJAN 2022